Forsiden Foredrag Rejse 2017 Foreningsbladet Årbogen Bestyrelsen Kontakt Links HELSINGØR Museumsforening

HELSINGØR Museumsforening Årbogen
Vedrørende årbogen 2015, der udkom 2016 Hvert medlemskab er berettiget til at modtage Helsingør Kommunes Museers årbog
Årbogen 2015 har følgende indhold:  Historien om Værftet er fortalt spændende og levende på det nylig udvidede Værftsmuseum. Men nu kan historien om “Kampen for et værft” læses i årbogen. Bogen er en skildring skrevet af tidligere, nu afdøde direktør for værftet, H.J. Esmann Olesen. Årbogen er redigeret af redaktør Bent Jørgensen, der har et indgående kendskab til værftets historie.
Følgende tidligere udgivne årbøger kan stadig købes i Museumsbutikken, Bymuseet, Karmeliterhuset, Sct. Anna Gade 36, 3000 Helsingør. Tlf.: 49 28 18 00
NB! Der tages forbehold for  evt. fejl og ændrede priser. Men spørg i butikken
Indhold - Kenno Pedersen: Industrialise- ringen i Helsingør 1847-83 - Anette Aagaard-Nielsen: Tanker ved en beskeden legetøjssamling - Ole Lund: Bardomslege - Kenno Pedersen: Kalenderstav anno 1635 - Museumsberetning 1977
1977